ESPN's Bottom Line Widget

CIPTALAH SEJARAH YANG TERBAIK UNTUK GENERASI KITA / JANGAN BIARKAN KITA TERSUNGKUR DI BUMI SENDIRI

bX-2nw74

Tuesday, February 21, 2012

YANG BERHORMAT PERLU TUNAIKAN JANJI TERLEBIH DAHULU

  

     Beri beluang kepada Yang Berhormat kali kedua atau mereka perlu menunaikan janji kepada rakyat terlebih dahulu. Banyak  cerita yang sering menjadi tajuk perbincangan dalam kalangan rakyat di kedai kopi, salah satunya adalah janji YB belum tertunai.

   Pengerusi parti perlu menilai semula wakil rakyat mereka samada janji sudah tertunai atau belum. Jika tidak mungkin ada YB akan  dilebelkan sebagai YB yang suka berjanji. Ada dalam kalangan YB akan berjanji  memberikan bantuan/peruntukan dalam sesuatu majlis sehingga mencecah berpuluh ribu. Jika dijumlahkan janji YB seluruh negara yang belum tertunai,  mungkin mencecah berjuta atau berbilion  ringgit. 

  Rakyat perlu bertimbang rasa jika memohon bantuan/peruntukan kepada YB. Mereka menggangap YB sebagai BANK BERGERAK. Kadang-kadang permintaan mereka melebihi kemampuan YB.

   Perubahan minda perlu ada pada YB dan rakyat, mungkin  ada satu sistem janji yang terbaik untuk menyalurkan bantuan kepada rakyat secara teratur kecuali bantuan yang bersifat kecemasan.

   Akhirnya elak mengelak  antara YB dan rakyat berlaku. Situasi ini mewujudkan suasana yang tidak baik dalam membentuk hubungan mesra antara rakyat dan YB.

   

No comments:

Post a Comment

Islamic Widget

TV / RADIO ONLIE