ESPN's Bottom Line Widget

CIPTALAH SEJARAH YANG TERBAIK UNTUK GENERASI KITA / JANGAN BIARKAN KITA TERSUNGKUR DI BUMI SENDIRI

bX-2nw74

Thursday, November 25, 2010

PILIHANRAYA SARAWAK - BN BERSEDIA MANTAP

         Angin semakin kencang, ribut semakin hampir dan hujan yang turun tidak boleh dihalang lagi. Desas  desus pilihanraya Sarawak yang menjadi tanda tanya akhirnya terjawab apabila Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud menyatakan pilihanraya Sarawak tidak lama lagi dan mungkin diadakan pada bulan Julai tahun depan. Berdasarkan tarikh tersebut pilihanraya mungkin berlaku pada Mac-April 2011.

     Beliau menyatakan telah mendapat 'inspirasi' setelah kembali dari Mekah untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri  dan mengadakan pilihanraya Sarawak.

      Sudah pasti pilihanraya pada kali ini akan menjanjikan saingan yang sengit terutama dari PKR yang sudah bertapak di Sarawak.
 
      Sarawak mempunyai 71 kerusi Dewan Undangan Negeri, 62 daripadanya dikuasai oleh Barisan Nasional.

         Dalam masa yang sama Pengerusi Barisan Nasional,  Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Abdul Razak telah memutuskan, tarikh konvensyen Barisan Nasional yang dijadualkan berlangsung pada 27 dan 28 November 2010 ditangguhkan kepada 4 dan 5 Disember 2010, ujar Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

      Penangguhan ini dibuat bagi menghormati kematian Tun  Dr. Lim Chong Eu yang meninggal  pada  24 November di rumah kediamannya di Tanjung Bungah,Pulau Pinang.

    Kesempatan ini memberi ruang dan masa  para pemimpin dan ahli-ahli kompenan Barisan Nasional akan  memberi penghormatan kepada mendiang.

Konvensyen  ini  dijangkakan akan disertai seramai 2,100 perwakilan yang akan membincangkan mengenai 1Malaysia, ekonomi, pembangunan, pendidikan, kebajikan dan kedaulatan undang-undang.

   




No comments:

Post a Comment

Islamic Widget

TV / RADIO ONLIE