ESPN's Bottom Line Widget

CIPTALAH SEJARAH YANG TERBAIK UNTUK GENERASI KITA / JANGAN BIARKAN KITA TERSUNGKUR DI BUMI SENDIRI

bX-2nw74

Monday, November 22, 2010

BN PARTI INKLUSIF DAN TERBUKA

        Sikap terbuka perdana menteri Datuk Seri Najib membawa lembaran baru kepada Parti Barisan Nasional apabila parti BN membuka keanggotaan Bersekutu dan keanggotaan Bergabung. Pendekatan ini akan memberi ruang seluas-luasnya pada pertubuhan politik, persatuan dan pertubuhan bukan kerajaan boleh memohon menjadi anggota.

       Mereka yang menyertai BN boleh berkongsi perinsip, konsep dan dasar perjuangan dalam membincangkan hala tuju dasar dan perancangan kerajaan.  Tindakan ini mungkin sudah sampai masanya mereka yang selama ini ingin menyalurkan pandangan dan buah fikiran akan mempunyai saluran yang tepat untuk dibincangkan secara bersama.

       Mana-mana pertubuhan yang tidak berpuas hati dengan pendekatan BN, boleh berbincang secara terbuka atau secara kekeluargaan apabila mesyuarat BN diadakan. Secara tidak langsung ianya akan mengurangkan demontrasi jalanan, bantahan secara melulu dan ketidakpuasan hati secara berterusan. Peluang ini boleh dianggap sebagai satu pendekatan kolektif oleh semua pihak samada pihak BN atau keanggotaan bersekutu dan keanggiotaan bergabung.

      Ketulusan PM kita untuk membawa perubahan politik dan minda jelas dan tidak berselindung apabila BN meminda perlembagaanya dengan kedua-dua keanggotaan bersekutu dan bergabung.

      Dalam masa yang sama, Najib berkata pindaan perlembagaan itu juga melibatkan penubuhan Kelab Sahabat BN yang membuka  peluang kepada  sesiapa  yang mahu menjadi sahabat  dan   rakan  kepada BN. Selain itu, Kelab Rakan Muda BN juga akan diwujudkan dengan kumpulan sasaran adalah mereka yang berumur antara 18 dan 21 tahun yang ingin  menyokong dan menghayati perjuangan parti tetapi belum menjadi pengundi.

    Dewan tertinggi BN juga membincangkan kejayaan BN dalam pilihanraya di Galas dan Batu Sapi. Kejayaan berganda membuktikan dasar dan perinsip BN sudah diterima oleh rakyat apatah lagi sokongan rakyat dalam kedua-dua pilihanraya tersebut meningkat.








No comments:

Post a Comment

Islamic Widget

TV / RADIO ONLIE