ESPN's Bottom Line Widget

CIPTALAH SEJARAH YANG TERBAIK UNTUK GENERASI KITA / JANGAN BIARKAN KITA TERSUNGKUR DI BUMI SENDIRI

bX-2nw74

Wednesday, December 14, 2011

BN TAWAN PULAU PINANG DAN SELANGOR PRU-13

PRU-13 semakin hampir dan diperkatakan dan parti politik membuat strategi yang pasti untuk menenangan kerusi samada di Dewan Rakyat atau Parlimen. Kini Barisan Nasional sudah pasti akan membuat persiapan yang rapi agar tiada calon akan memberi masalah selepas dicadangkan mewakili di setiap ADUN dan Parlimen. ( BN MAMPU MENENAG SELESA PILIHANRAYA UMUM KE13 )


Kini Perdana Menteri telah memberi isyarat yang pasti bahawa calon yang sedia ada perlu menilai kekuatan yang telah berikan kepada rakyat. Calon senior yang mempunyai pengalaman yang luas, calon muda yang mempunyai wawasan yang jauh serta kekuatan hubungan peribadi menjadi sandaran untuk mewakili kerusi disetaip kawasan yang ditandingi.

Tindakan Perdana Menteri menilai setiap calon yang mewakili Barisan Nasional dan post-moterm PRU12 sudah cukup untuk Barisan Nasional untuk menang di kawasan yang telah dimenangi oleh parti pembangkang.

Perdana Menteri telah telah memberi perihatin kepada kehendak rakyat seperti pemberian RM100 bagi setiap pelajar serta RM500 ringgit sudah membuktikan kerajaan yang sedia ada adalah milik rakyat.


Selangor yang menjadi kubuh kuat pembangkang sudah pasti akan ditawan semula jika Barisan Nasional meneruskan agendanya dengan memberi bantuan dan terus menjalankan tanggungjawab sebagai  kerajaan yang memerintah. Kekuatan  Selangor dan kawasan yang dimenangi oleh parti pembangkan boleh dirampas semula apabila orang Melayu berani bersatu dan parti komponen Barisan Nasional menilai semula keupayaan mereka untuk bersatu dalam satu Barisan untuk terus  menyokong penuh kepimpinan Dato' Seri Najib.


Kini setiap langkah dan program Barisan Nasional telah menunjukkan prestasi yang baik dan mendapat sokongan di kawasan yang dimenangi oleh pembangkang. Program untuk satu rakyat sudah diterima dan difahami oleh masyarakat majmuk.


Jika parti komponen Barisan Nasional memenangi semua kawasan yang kalah diambil semula sudah pasti Barisan Nasional akan terus memenangi PRU13 nanti. Semua parti komponen tidak akan terlalai dan calon yang akan mewakili mereka akan memberi kemenangan 100% kepada Barisan Nasional. 


Toleransi bagi pembahagian kawasan perlu diambil kira. Orang Melayu boleh bertanding di kawasan bukan Melayu dan begitu juga disebaliknya. Jika ini diterima dalam parti komponen Barisan Nasional saya yakin BN akan menang disetiap kawasan yang ditandinginya. Walaupun isu ini tidak begitu dibincangkan tetapi ianya mempunyai pengaruh yang besar dalam pembahagian kerusi nanti.


Jika segala permasahalaan diselesaikan sebelum PRU13 ini nanti saya pasti Barisan Nasional akan mendapat mejoriti yang besar dalam PRU13 nanti.  Segala usaha transformasi Perdana Menteri yang telah memberi ruang kepada semua rakyat dan faedahnya sudah pasti untuk rakyat juga.


















2 comments:

  1. Tidak ada cara lain untuk mencapai kemenangan besar dalam PRU 13, melainkan PAS dan UMNO mesti boleh duduk semeja dan paling baik bersatu. Pedulikan yang lain. Mungkin ada yang tidak bersetuju dengan pendapat saya ini. Tidak mengapa. Kita boleh bersetuju untuk tidak bersetuju.

    ReplyDelete
  2. Persoalannya, adakah negeri-negeri yg kini ditadbir oleh pakatan rakyat spt Selangor, P.Pinang, Kedah dan Kelantan mahu sama membubarkan DUN mereka secara serentak utk PRU 13 bersama BN, melainkan kerusi Parlimen?

    ReplyDelete

Islamic Widget

TV / RADIO ONLIE